undefined

Handling på otte områder

Dekarbonisering af hudplejeindustrien

98% af vores CO2-udledninger er indirekte udledninger fra vores forsyningskæde. I ethvert reduktionsscenarie er vi derfor nødt til at se store ændringer i vores branche. Og det kræver et stærkt samarbejde. Vi vil finde en vej til at reducere vores udledninger i overensstemmelse med Paris-aftalen ved at forpligte os til Science Based Targets, og vi vil fortsætte med at CO2-kompensere for vores eksisterende uundgåelige udledninger.

Omfavne cirkulær tænkning

Vi ønsker at tage en aktiv rolle i udviklingen af et cirkulært system, hvor ressourcer genbruges i stedet for spildes. Vi fortsætter mod vores langsigtede ambitiøse mål om at sikre, at 100% af vores emballager er fra genbrugsmaterialer – vi forventer at nå op på 80% i 2022. Derudover vil vi teste et returprogram for vores tomme emballager for at øge genbrugsgraden af vores produkter.

Lavere fodaftryk af vores produkter

Med vores skræddersyede tilgang til hudpleje modvirker vi overproduktion og undgår at vores kunder skal gætte sig til de rigtige produkter. Men alligevel efterlader vores hudpleje et fodaftryk. Bæredygtighed starter med hver enkelt ingrediens, vi inkluderer i vores formuleringer, og hvor vi henter dem fra. I fremtiden skal 100% af vores nye formuleringer have et lavere miljømæssigt fodaftryk end eksisterende, og vi sigter mod en biologisk nedbrydelighed på mere end 90% for alle vores basisformuleringer.

Gennemsigtighed i vores forsyningskæde

Hudplejeindustrien er uigennemsigtig, og det vil vi gerne lave om på. Vi tilstræber at opnå 100% sporbarhed af vores ingredienser af naturlig oprindelse, og vi vil sikre, at de er bæredygtigt udvundet. Derfor fokuserer vi på at indsamle mere og bedre information, udføre due diligence af vores leverandører i førsteled og andetled samt lave livscyklusvurderinger af vores produkter.

Hæve vores stemme endnu højere

Vi vil fortsætte med at inspirere og motivere vores community, og vi vil være gennemsigtige omkring vores indsats og dele, hvad vi lærer på vores vej. Vi vil advokere for en bedre fremtid, inspirere andre til at følge efter og danne partnerskaber med ligesindede virksomheder for at skabe afgørende forandring. Som en del af denne indsats vil vi også i 2022 offentliggøre vores første Impact Report.

Mangfoldighed af muligheder

Vi er alle mennesker, vi arbejder med mennesker og er her for at hjælpe mennesker. Vi arbejder hver dag for at leve op til vores mission om at forbedre livskvaliteten for mennesker med hudproblemer. For at lykkes har vi brug for et team af mennesker med forskellige ekspertiseområder. Vi ønsker at skabe en rummelig arbejdsplads, hvor man føler sig godt tilpas og er engageret. Vi sigter efter en 50/50 kønsfordeling på tværs af virksomheden, en god blanding af nationaliteter med mindst 1/3 internationale og et bredt spektrum af underrepræsenterede grupper.

Øge effektiviteten af vores hudpleje og nedbryde tabuer

Tilpasset hudpleje betyder, at vi skal betjene en bred vifte af hudtyper og hududfordringer. Når vi ikke har det rigtige produkt til en bestemt hudtype eller hudproblem, vil vores team af eksperter modtage feedbacken og starte udviklingen af et nyt produkt. Vores sociale indvirkning omhandler også, hvordan vi kommunikerer om NØIE. Vi ønsker nemlig at være kendt for vores ærlige og åbne tilgang til effektiv hudpleje, og vi vil fortsætte med at nedbryde tabuer ved at portrættere real skin stories på tværs af vores marketingkanaler.

Støtte småbønder i vores forsyningskæde

Omkring 50% af vores ingredienser er af naturlig oprindelse, og nogle af dem kommer fra uafhængige småbønder i udsatte områder rundt om i verden. Vi vil undersøge muligheden for at hjælpe uafhængige småbønder i disse regioner og støtte regenerativ landbrugspraksis.

Sulten efter mere?

Vi har skrevet meget mere om vores tilgang til bæredygtighed.

LAD MIG SE