FAQ

Har du spørgsmål? Så er du kommet til det rette sted. Vi har samlet en række af de mest stillede spørgsmål. Hvis du ikke finder det svar, du leder efter, så skal du være mere end velkommen til at kontakte vores Community Care Heroes.

Om NØIE
Hvad betyder NØIE?

NØIE står for omhyggelighed og nøjagtighed. Det beskriver meget fint vores fornemmeste opgave; at finde præcis den hudpleje, der fungerer bedst for alle individuelle hudtyper.

Hvem har udvalgt min creme?

Vores algoritme arbejder med 820.000 datapunkter med feedback fra over 150.000 mennesker, der har haft problemer med deres hud. På baggrund af disse datapunkter udvælger vores algoritme den creme, der har den største statistiske sandsynlighed for at skabe resultater. Jo mere feedback vi får fra vores brugere, desto mere præcis bliver algoritmen.

Hvad er en Skin Profile?

Så snart du har taget vores hudtest, får du tildelt en Skin Profile.
Din Skin Profile er resultatet af en masse godter (data-godter): Mere specifikt kombineres svarene fra hudtesten med dybgegående research og store mængder data fra vores community.
Sagt med andre ord, det er meget (som i rigtig meget) data, alt sammen kogt ned til én Skin Profile repræsenteret af 3 tal.
Disse 3 tal er faktisk koordinater, der repræsenterer din placering i NØIE universet, som består af tusindvis af andre NØIE brugere.
Det betyder, at din Skin Profile også er defineret af andre hudpleje-brugere - nogle med lignende hudtræk som dig selv og andre med helt anderledes udfordringer og hudtyper.
Og præcist ligesom hud forandrer sig over tid, lige så gør din placering i NØIE universet - sammen med din Skin Profiles koordinater. Det kan ske som resultat af en af to ting: Enten fordi du har taget hudtesten igen, eller fordi feedback fra vores community har gjort os endnu klogere på din huds behov.
Det helt fede ved det er, at din feedback påvirker andre NØIE brugere positivt. Så du får ikke blot selv sundere og bedre hud, du hjælper også et helt community mod selvsamme.

Hvad er jeres Skin Improvement Guarantee?

Nu sidder du måske og tænker: ”Super, endnu et hudpleje-brand der lover guld og grønne skove...”

Det forstår vi godt, og det har vi taget konsekvensen af ved at tilbyde vores Skin Improvement Guarantee.

Kort fortalt, så giver vi dig enten et nyt produkt eller hele beløbet retur, hvis du ikke er tilfreds med din NØIE-oplevelse.

Samtlige af vores produkter er dækket af vores Skin Improvement Guarantee. Det eneste du skal gøre for at være dækket af den er ganske enkelt at bruge vores produkter.

Mere specifikt fungerer det således:

  • Brug din(e) specielt tilpassede produkt(er) i 30 dage

  • Hvis du ikke er tilfreds efter 30 dages brug, så kontakt vores Community Care team (hello@noie.dk) inden for 60 dage af modtagelse af din(e) produkt(er)

  • Du fortæller os om din oplevelse

  • I fællesskab med dig vurderer vi, om du skal prøve ny(e) formulering(er) eller om du skal have refunderet beløbet (og bare rolig, vi er til at snakke med)

Ja, så simpelt kan det rent faktisk gøres. Hvis du ikke er tilfreds, finder vi en løsning sammen - ingen skjulte betingelser.*

*Vi mener det skam, der er ingen skjulte betingelser - det er virkelig så enkelt.

Kan I diagnosticere hudsygdomme?

På grund af regulativer på området kan vi ikke diagnosticere eventuelle hudsygdomme. Vi er under ingen omstændigheder et alternativ til medicinsk vejledning. Vi mener, at en fugtgivende creme er første skridt i behandlingen af diverse hudproblemer, men hvis du er i tvivl så kontakt altid din læge.

Cremerne
Hvad mener I, når I siger, at jeres cremer er specielt tilpassede?

Når du har udfyldt din personlige hudprofil, tildeler vores algoritme dig en gruppe med tilhørende cremer. Disse cremer er specifikt optimeret efter din hudtype og de symptomer, du oplever. Det betyder, at der statistisk set er stor sandsynlighed for, at cremen kan forbedre din hud. Vores anbefaling er lavet til dig personligt. Husk derfor, at din creme ikke nødvendigvis har den ønskede effekt på andre personers hud.

Indeholder jeres cremer steroider eller hormoner?

Nej, under ingen omstændigheder.

Kan man bruge jeres cremer, hvis man har sensitiv hud?

Ja, det kan du. Vi tilføjer kun de absolut nødvendige ingredienser til vores cremer, som desuden er frie for parfume og farvestoffer. Vores cremer er 100% veganske, og vi tester ikke på dyr.

Indeholder jeres cremer parfume?

Nej, vores cremer er duftfrie og indeholder derfor ingen parfume.

Jeg har meget sensitiv hud. Hvad gør jeg, hvis jeg reagerer dårligt på min creme?

Hvis du oplever uønskede reaktioner, så skal du omgående stoppe med at bruge cremen og søge råd hos din læge. NØIE er ikke designet til medicinske nødsituationer, men vi gør vores bedste for at støtte dig ved at følge høje standarder for overvågning af utilsigtede bivirkninger. Hvis du har behov for øjeblikkelig hjælp, anbefaler vi, at du tager kontakt til din læge.

Hvor ofte skal jeg bruge min creme?

Din hud er unik og derfor findes der ikke et enkelt svar. Som en generel tommelfingerregel anbefaler vi, at du bruger din creme som en del af din daglige hudplejerutine minimum én gang om dagen.

Hvor lang tid går der, før jeg kan begynde at se resultater?

Der findes ingen mirakelkure. Det kræver tålmodig og konsekvent pleje at opnå vedvarende resultater. Vores brugere med eksem, tør hud og psoriasis oplever typisk en forskel efter at have brugt cremen i 30 dage. For brugere med akne er hudforbedringen typisk lidt længere undervejs, og kan tage op mod 5 uger. Det skyldes især, at brugerne kan have dybtliggende urenheder, som de aktive ingredienser i cremen hjælper med at rense ud.

Når det er sagt, så er vi alle forskellige, og det kan derfor variere, hvor lang tid der går. Vi lover dog, at vi ikke giver op, før du ser de resultater, som du har håbet på. Du kan læse mere om vores Hudforbedringsgaranti ovenfor i 'Om NØIE' sektionen.

Kan jeg bruge jeres cremer overalt på kroppen?

Det korte svar er ja. Vi har skabt to forskellige produkter: en body cream og en face cream. Begge cremer kan bruges overalt på kroppen, men for at opnå de bedste resultater anbefaler vi, at du kun bruger din face cream til ansigtet og din body cream til kroppen.

Er det sikkert at bruge min specielt tilpassede creme, når jeg er gravid?

Ja. Alle vores produkter er grundigt testet, og vi kan derfor sige med 100% sikkerhed, at du roligt kan anvende vores produkter, hvis du er gravid. Vi anbefaler dog altid, at du læser etiketten, for at se om din creme indeholder ingredienser, du er overfølsom overfor (uanset om du er gravid eller ej).

Er det sikkert at bruge min specielt tilpassede creme, når jeg ammer?

Ja. Alle vores produkter er grundigt testet, og vi kan derfor sige med 100% sikkerhed, at du roligt kan anvende vores produkter, hvis du ammer. Vi anbefaler dog altid, at du læser etiketten, for at se om din creme indeholder ingredienser, du er overfølsom overfor (uanset om du ammer eller ej).

Er det sikkert for børn og nyfødte at bruge jeres cremer?

Ja. Alle vores produkter er grundigt testet, og vi kan derfor sige med 100% sikkerhed, at de er sikre at anvende for børn og nyfødte. Vi anbefaler dog altid, at du læser etiketten, for at se om din creme indeholder ingredienser, dit barn er overfølsom overfor.

Abonnement
Bliver jeg bundet af noget, hvis jeg tegner et abonnement?

Selvfølgelig ikke. Vi har lavet abonnementer, så det bliver nemt for dig at få dine produkter leveret til din hoveddør, før du løber tør. Vi kommer aldrig til at binde dig til noget, så du kan opsige dit abonnement når som helst.

Kan jeg selv bestemme, hvor ofte jeg vil modtage mine produkter?

Det kan du tro. Hos NØIE er både dine produkter og dit abonnement tilpasset dig. Vi hjælper dig naturligvis med et forslag til, hvor ofte vi vurderer, du vil få brug for nye produkter. Men du kan selv bestemme med hvilket interval, du vil have produkterne. Og du kan altid ændre det. Easy as that!

Hvad nu hvis min leveringsdag nærmer sig, men jeg ikke har opbrugt mine produkter endnu?

Bare rolig. Du skal selvfølgelig først have dine produkter, når du har fri plads på badeværelseshylden. Du kan til hver en tid ændre, hvornår du gerne vil have dine produkter leveret. Vi sender dig også en mail tre dage før, vi afsender din ordre, så du kan nå at ændre produkterne i din ordre, hvornår du vil modtage den eller helt annullere den, som det passer dig. Du kan rette den specifikke ordre, indtil dagen før vi afsender den.

Hvorfor vælge abonnement?

Vil du slippe for at løbe tør for dine yndlings-produkter, så du kan fortsætte rejsen mod sundere hud? Og slippe for overhovedet at tænke på at genbestille dem?

Med et abonnement sender vi dig dine produkter, før du løber tør. Så kan du koncentrere dig om meget vigtigere ting.

Derfor skal du vælge abonnement:

  • Altid gratis levering når du er tilmeldt abonnement

  • Du vælger selv, hvor ofte du vil have levering

  • Afmeld når som helst

  • Få tidlig adgang til produktlanceringer

Alt det praktiske
Hvilke betalingsmetoder accepterer I?

Vi accepterer i øjeblikket Visa, MasterCard, PayPal, MobilePay og Apple Pay, og vi tilføjer løbende nye betalingsmetoder. Hvis der er en metode, som vi i øjeblikket ikke understøtter, som du foretrækker, så kontakt os endelig.

Hvor lang tid går der, før jeg modtager min creme?

I Danmark anvender vi DAO365 og GLS, som normalt leverer inden for 1 - 3 hverdage. Bor du i udlandet, har du mulighed for at vælge ekspreslevering. I den forbindelse benytter vi os af DHL og UPS, som leverer din creme inden for 1 - 3 arbejdsdage. Ved ordrer over 400 kr. tilbyder vi gratis levering.

Hvad er jeres returneringspolitik?

Vores cremer er tilpasset og skabt specifikt til din hud. Det betyder, at vi ikke kan tage dem retur med mindre, der er en skade på produktet. Skulle du modtage en beskadiget creme så tag endelig kontakt så vi kan hjælpe.

Oplever du ikke forbedringer med den creme, du har fået tildelt, så hjælper vi dig med at finde en ny - helt gratis. Du kan læse mere om vores Hudforbedringsgaranti ovenfor i 'Om Nøie' sektionen.

Jeg har glemt min adgangskode, hvad gør jeg?

Du logger nu ind gennem din email i stedet for at gøre det gennem et brugernavn og password (så slipper du for at skulle huske endnu en kode). Gå blot til denne side, indtast den email du har oprettet din NØIE-profil med og få tilsendt et login-link.

Hvordan kan jeg komme i kontakt med jer?

Har du ikke fået svar på dit spørgsmål i vores FAQ, så skal du være mere end velkommen til at kontakte vores Community Care Heroes, som sidder klar til at hjælpe.

Kan jeg spore min forsendelse?

Ja, naturligvis. Åben din mail, gå i din indbakke og find den e-mail, vi har sendt med leveringsoplysningerne. Her finder du et tracking link til din pakke. Hvis du har problemer med linket, så kontakt os endelig.

Hvad koster levering?

I Danmark koster levering 35 kr. Hvis du køber for mere end 400 kr., tilbyder vi gratis levering. Fragtprisen til udlandet varierer alt efter valg af leveringsform og destination. Prisen vil altid blive specificeret i checkout. Køber du for mere end 400 kr., tilbyder vi gratis levering.

På grund af de nye toldregler kan lande, der ikke er medlem af EU, som f.eks. Norge, Nordcypern og Storbritannien, blive opkrævet moms. Gebyret varierer fra ca. 16-25 % af pakkens værdi.

Hvor sender I til?

I øjeblikket leverer vi til: Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Irland, Italien, Kroatien, Letland, Litauen, Luxembourg, Malta, Østrig, Polen, Portugal, Rumænien, Schweiz, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland og Ungarn. Vi arbejder altid på at udvide vores muligheder for levering.

Er det muligt at bestille en creme til en anden person?

Du kan sagtens bestille specielt tilpasset hudpleje til alle dem, du holder af. Du nemlig oprette flere hudprofiler under ét login og dermed også gemme hudprofiler, du tager på vegne af andre.

1 . Du er allerede NØIE-bruger, og har en profil:
Log ind på din hudprofil i øverste højre hjørne af www.noie.dk som du plejer. Når du er logget ind, finder du nu din egen konto øverst, og derunder kan du oprette flere profiler til dig selv, din mand, kone, din datter, veninde, mor eller hvem, der ellers har brug for en creme lavet til lige præcis deres huds behov.

2 . Det er første gang, du køber, så du har ikke en profil endnu:
Du tager hudtesten på vegne af dig selv eller den person, du vil bestille til. Når du får anbefalingen af den specielt tilpassede creme kan du tilføje flere hudprofiler under Overblik på din profil.

Kan jeg anbefale en ven?

Det kan du tro. Og det får I begge to noget ud af: Hvis du anbefaler en ven, giver du vedkommende 100 kr. i rabat og modtager selv en 100 kr. rabatkode til Nøie. Og det bedste af det hele? Du kan anbefale lige så mange venner, du vil. Der er ingen øvre grænse for, hvor mange rabatkoder du kan modtage. Ok, måske det bedste af det hele er, at I begge sparer penge, og at I (forhåbentlig) får sundere hud.

Du får rabatkoden lige så snart din ven har færdiggjort sit første køb. Din ven skal være førstegangskøber hos NØIE.

Hvordan det virker: Du kan sende din ven en email med et direkte link, eller du kan kopiere en personlig henvisningskode og indsætte den hvorend du synes er passende. Pro hack: Kunne være din Instagram bio eller en direkte besked via SMS/Messenger/Whatsapp eller hvad end dit favorit kommunikationsværkstøj er.

Læs mere her.

Hvordan annullerer jeg min ordre?

Hvis du vil annullere din ordre, skal du bare sende os en mail på annuller@noie.dk og skrive dit ordrenummer. Vi skal have modtaget mailen inden kl. 14 på selve dagen for ordren eller samme tidspunkt dagen efter, hvis du har lagt din ordre efter kl. 14.