Handels- og abonnements­betingelser

Maj 2024

GENERELLE OPLYSNINGER OM VIRKSOMHEDEN

Hjemmesiden ejes og drives af Nøie ApS, Skelbækgade 4, 1717 København V, CVR nr. 39359197 (herefter ”NØIE”, ”vi”, ”os”, ”vores”).

Såfremt du har spørgsmål vedrørende disse betingelser eller NØIE brug da venligst nedenstående kontaktoplysninger:

Nøie ApS
Skelbækgade 4
1717 København V
Danmark
E-mail: hello@noie.dk

Hos NØIE kan du købe produkter med - og uden abonnement. Læs mere i betingelserne nedenfor.

BESTILLING OG LEVERING

Når vi modtager din bestilling på vores hjemmeside, vil du modtage en kvittering på den emailadresse, du har opgivet i forbindelse med købet indeholdende informationer om din bestilling.

Vi vil muligvis ikke være i stand til at acceptere en ordre, hvis der er opstået et problem i forbindelse med autorisationen af din valgte betalingsmetode. I disse tilfælde bliver du informeret herom.

NØIE tilbyder følgende leveringsmuligheder:

  • DAO365 (Danmark)
  • GLS (Danmark)
  • DHL (internationalt)
  • UPS (internationalt)
  • Postservice (internationalt)

Fragtprisen starter ved 35 DKK. Prisen varierer alt efter valg af leveringsform og destination og vil altid blive specificeret i checkout.

Vi forbeholder os retten til til enhver tid at foretage ændringer eller opdateringer til disse servicevilkår.

RISIKO OG EJERSKAB

Når ordren er overleveret til dig, eller en af dig anvist tredjemand, bliver de produkter, du har bestilt, dit ansvar.

PRISER OG BETALING

Alle priser på den danske hjemmeside er anført i DKK inklusiv danske afgifter, told og moms.

Du har mulighed for at betale med følgende betalingsmidler:

  • Visa/Dankort
  • MasterCard
  • ApplePay
  • PayPal
  • MobilePay
  • Shop Pay
  • Amazon Pay
  • Google Pay

Vælger du at betale med betalingskort, er du sikret mod misbrug, idet du har mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt.

Du har mulighed for at gøre indsigelser vedrørende uautoriserede debiteringer gældende over for din kortudbyder senest 8 uger efter debiteringen, medmindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.

De betalingsdata du sender i forbindelse med køb af varer på NØIE betalt med betalingskort er krypterede (SSL).

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra vores lager. Samtidig med dette sender vi dig en e-mail indeholdende tracking-information. Skulle vi mod forventning være nødsaget til at levere din samlede ordre i flere sendinger, vil betalingen først blive opkrævet, når den sidste del af ordren er afsendt.

Vi tager ikke kortgebyr.

Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

FAST LEVERING

Som en del af vores service tilbyder vi fast levering. Her bestemmer du selv hvor ofte, du vil have produkterne leveret. Pengene vil automatisk blive trukket ved afsendelse af hver fast levering via vores samarbejdspartner Stripe fra det betalingskort, som du anvendte, da du tilmeldte dig servicen. Ved at vælge denne service accepterer du derfor automatisk betaling i det valgte interval.

Pengene hæves i det ønskede interval indtil du ikke længere vil benytte servicen. Du kan opsige fast levering, når det passer dig. Det betyder med andre ord, at der ikke er nogen bindingsperiode, og at du kan opsige fra dag til dag. Hvis du ikke deaktiverer fast levering, vil vi fortsat løbende levere de valgte produkter i det valgte interval.

Læs mere omkring vores abonnementsbetingelser for vores faste leveringer nederst i betingelserne.

ANNULLERING AF ORDREN

Du har mulighed for at annullere din ordre når som helst, inden den er afsendt fra vores lager. For at annullere en ordre beder vi dig kontakte os på: annuller@noie.dk.

Når du har modtaget emailen med tracking-informationen på dine varer, er det ikke længere muligt at annullere ordren. Herefter kan du udnytte fortrydelsesretten.

FORTRYDELSESRET

Du har ret til at træde tilbage fra dit køb uden begrundelse inden for 30 dage. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du (eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren) får varerne i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring. Erklæringen skal sendes til os via hello@noie.dk eller på følgende adresse:

NØIE ApS
Skelbækgade 4
1717 København V
Danmark

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten inden fortrydelsesfristen er udløbet. Hvis du har lyst kan du anvende standardformularen nederst i dette afsnit.

Følgerne af fortrydelsen er, at vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostningerne såfremt hele din ordre returneres (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage efter den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde dit køb, såfremt varerne er modtaget på vores lager, eller du kan fremlægge dokumentation for afsendelse.

Når du har oplyst over for os, at du ønsker at fortryde købet, skal du returnere varerne uden unødig forsinkelse og senest 30 dage fra den dato, hvor du informerede os om, at du ønskede at udøve fortrydelsesretten. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 30 dage.

Kontakt os på hello@noie.dk for at få tilsendt et returlabel. Hvis ikke du anvender det tilsendte returlabel, skal du selv afholde udgifter til returporto, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Du hæfter for eventuel forringelse af varernes værdi som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendig for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde de fungerer på. 

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Der henvises desuden til afsnittet ”Tilbagebetaling” nedenfor.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til vores lageradresse:

Link Logistics
Telegrafvej 8
2750 Ballerup
Att. NØIE ApS / lager
E-mail: hello@noie.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

________________

Bestilt den: ________________ Modtaget den: ________________

Forbrugerens navn: ________________

Forbrugerens adresse: ________________

Forbrugerens underskrift: ________________ Dato: ________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

REKLAMATION

Der ydes i henhold til købeloven en reklamationsret på 24 måneder. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler ved produktet indtil 24 måneder efter købet. Det er en forudsætning, at sådanne mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug eller anden skadevoldende anvendelse af varen. Er reklamationen berettiget, kan du enten få varen ombyttet, pengene tilbage, eller afslag i prisen afhængigt af det konkrete tilfælde. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen. Reklamation indenfor 2 måneder efter købstidspunktet anses altid for rettidig.

Hvis du vil reklamere over et produkt, beder vi dig kontakte os på hello@noie.dk. Beskriv problemet med produktet så udførligt som muligt, og medsend ordrenummer eller kvittering.

Mod dokumentation refunderer vi rimelige fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget, og hvis det er nødvendigt at returnere det oprindelige produkt.

Bemærk at varen skal sendes retur i forsvarlig emballage.

Reklamationer sendes til os på hello@noie.dk eller vores adresse:

NØIE ApS
Skelbækgade 4
1717 København V
Danmark

Der henvises desuden til afsnittet ”Tilbagebetaling” nedenfor.

TILBAGEBETALING

Ved fortrydelse: Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Betalingen vil automatisk blive overført til det betalingskort eller betalingsmetode, du benyttede i forbindelse med købet i løbet af 1-2 dage (bemærk at nogle banker har længere behandlingstid). Kvittering for tilbagebetalingen vil blive fremsendt til den emailadresse, du anførte i forbindelse med købet.

Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyr som følge af tilbagebetalingen.

Hvis du har kontaktet både kortudsteder og bank, og du fortsat ikke har modtaget tilbagebetalingen, beder vi dig kontakte os på hello@noie.dk.

ÆNDRINGER I ORDREN

Vi har desværre ikke mulighed for at lave ændringer i din ordre, efter den er afgivet. Du har mulighed for at annullere ordren (se mere herom under ”Fortrydelsesret”), og afgive en ny ordre.

BRUGERGENERERET INDHOLD

Du er selv ansvarlig for, at de informationer vi har omkring dig i vores systemer, eller som du giver i forbindelse med en ordre - herunder adresse, e-mail, betalingsinformationer, etc. - er opdaterede og korrekte, så vi har mulighed for at gennemføre din(e) ordre(r) og om nødvendigt kontakte dig.

NYHEDSBREVE

Hvis du vælger at tilmelde dig vores email nyhedsbrev vil du løbende modtage specielle tilbud, anbefalinger og inspiration. Du kan til enhver tid framelde dig nyhedsbrevet enten ved at følge linket nederst i nyhedsmailen eller ved at kontakte os på hello@noie.dk eller ovennævnte kontaktoplysninger.

KLAGEADGANG

Hvis du har klager vedrørende NØIE, eller vi mod forventning ikke har kunnet nå frem til en løsning, kan du indgive en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Danmark

(Dette kan gøres via https://naevneneshus.dk)

Du kan også bruge EU-kommissionens online klageportal, hvilket typisk vil være relevant, såfremt du har bopæl uden for Danmark. Du får adgang til klageportalen via http://ec.europa.eu/consumers/odr.

PRIVATLIVSPOLITIK

Du kan læse mere om personoplysninger under "Cookies & Privatliv".

ABONNEMENTSBETINGELSER FOR VORES FASTE LEVERINGER

Som nævnt ovenfor ønsker vi som en del af vores service at tilbyde fast levering af dine produkter Her bestemmer du selv hvor ofte, du vil have produkterne leveret. Pengene vil automatisk blive trukket ved afsendelse af hver fast levering. Pengene hæves i det ønskede interval indtil du ikke længere vil benytte servicen. Du kan opsige abonnementet når det passer dig. Det betyder med andre ord, at der ikke er nogen bindingsperiode, og at du kan opsige fra dag til dag. Hvis du ikke deaktiverer fast levering, vil vi fortsat løbende levere de valgte produkter i det valgte interval.

Se derudover mere omkring vores abonnementsbetingelser herunder:

FORTRYDELSESRET

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, vi har lavet aftalen.  

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra aftaledagen til at give os besked om, at du vil fortryde. Du kan sende en mail til hello@noie.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder i afsnittet fortrydelsesret længere oppe i handelsbetingelserne.

TILBAGEBETALING

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.

Har du givet dit samtykke til, at leveringen kan gå i gang, og ønsker du alligevel at fortryde, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for den del af abonnementet, der allerede er leveret, hvilket svarer til produktets pris plus fragtomkostninger.

Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

HVIS DER ER NOGET GALT MED ABONNEMENTET

Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet, kan du kontakte os på hello@noie.dk.

Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.

Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven, afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen:

LEVERING AF VARER

Ved levering af varer har du reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen og se ellers nærmere i afsnittet ovenfor – Reklamationsret.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.